Marki zawsze starają się dowiedzieć, jak sprawić, by ich klienci je zapamiętali, ale czasami to najprostsze rzeczy działają najlepiej.
Wiele firm popełnia błąd, przesadzając ze swoimi strategiami brandingowymi, aby przyciągnąć uwagę konsumentów. Na przykład, możesz mieć firmę, która jest znana z jaskrawo kolorowych opakowań lub odważnych wyborów czcionek. Chociaż może to być skuteczne w dużych dawkach, małe szczegóły mogą nadal mieć wpływ na doświadczenie klienta. Chcesz, aby klienci zapamiętali Twoją markę, ponieważ jest ona godna zapamiętania, a nie dlatego, że wyróżnia się tak bardzo, że odwraca ich uwagę od Twojego produktu.
W rzeczywistości, badanie przeprowadzone przez Cornell University udowodniło, że konsumenci częściej przypominają sobie marki z subtelnymi projektami niż te jasne i odważne. Według badania, konsumenci uznali subtelne projekty za bardziej atrakcyjne estetycznie niż te z dużą ilością kolorów i polotu. Ponadto, projekty te były postrzegane jako bardziej unikalne niż te, które były bardzo widoczne. Ponadto projekty te sprawiły, że ludzie postrzegali firmę przychylnie, ponieważ myśleli, że firma stara się skupić na jakości, a nie na robieniu wielkiego rozgłosu. Chociaż konsumenci lubią pewne krzykliwe rzeczy, takie jak duże logo i jasne kolory, nie doceniają, gdy firmy idą za burtą z nimi. Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie https://medialis.pl/