Marketing mix – jaki wybrać? Zalety pozycjonowania w kontekście marketing mix

Marketing mix jaki wybrać? Wielu marketerów z pewnością zadaje sobie to pytanie. Co będzie lepsze: 4P, 5P, 7P czy 4C? Strategia przede wszystkim powinna być dostosowana do potrzeb firmy i charakterystyki branży, w której działa. Jaki związek z marketingiem mix ma jednak pozycjonowanie stron? Otóż jest ono jednym z najważniejszych form promowania marki online. Sprawdź, co możesz zyskać dzięki odpowiedniej optymalizacji swojej witryny!

Co Twoja firma zyska dzięki pozycjonowaniu?

  1. Wzrost konwersji.
  2. Kierowanie ruchu do witryny bezpośrednio z wyników wyszukiwania.
  3. Pozytywny wizerunek firmy.
  4. Wzrost wiarygodności marki i jej autorytetu.

Największe szanse na pozyskanie nowych klientów mają sklepy znajdujące się w pierwszej dziesiątce organicznych wyników wyszukiwania. Jeśli chcesz się tam znaleźć, będziesz potrzebował dobrze przemyślanego i zaprojektowanego procesu optymalizacji sklepu internetowego. Niestety większość internautów nie korzysta z drugiej, trzeciej i kolejnych stron wyników wyszukiwania. Oznacza to, że sklep internetowy znajdujący się nawet na drugiej stronie ma znacznie mniejsze szanse na sukces. Marketing mix jaki wybrać? Ano taki, który umożliwi witrynie dotarcie na sam szczyt SERP!

Musisz więc skutecznie pozycjonować swój sklep, aby uzyskać wyższy współczynnik konwersji, czyli wyrażony w procentach wskaźnik określający liczbę użytkowników, którzy po wizycie w sklepie wykonali w nim określoną akcję. Pamiętaj, że samo odwiedzenie strony jeszcze nie jest sukcesem. Jeśli generujesz duży ruch, ale żadnej konwersji, to znak, że robisz coś źle i należy to zmienić!

Pozycjonowanie sklepów – pomoc agencji SEO

Osoba posiadająca doświadczenie w pozycjonowaniu dostosowuje stronę internetową tak, aby zachęcała do działania. Oczywiście może chodzić o dokonanie zakupu w sklepie internetowym, ale także o pobranie e-booka, zapisanie się do newslettera czy innych pobocznych czynności na stronie. W głównej mierze celem jest generowanie leadów, czyli nawiązywanie kontaktu z potencjalnymi klientami.

Strony internetowe, które pojawiają się na najwyższych pozycjach, są oceniane jako bardziej profesjonalne. Nawet jeśli odbiorca nie odwiedzi takiego sklepu, będzie miał pojęcie o jego istnieniu, a być może nawet zapamięta nazwę, dzięki czemu przypomni sobie o nim w niedalekiej przyszłości.

Podsumowanie

Marketing mix jaki wybrać? Z pewnością już wiesz! Wykorzystanie wszystkich nowoczesnych form promowania marki online i dbałość o nawet najmniejsze szczegóły związane z ceną, produktem czy dystrybucją okazać się może kluczem do sukcesu każdego biznesu, dlatego upewnij się, że są to elementy Twojej strategii marketingowej!