Jeżeli prowadzisz lokalną firmę stacjonarnie i zamierzasz rozwijać swoją markę w sieci, powinieneś dowiedzieć się, czym jest Google My Business. To doskonały moment, aby wpłynął na swoją ekspozycję w sieci, a wraz z nią ruch organiczny na witrynie. Przeczytaj, o tym, jak pozycjonowanie stron poznań wpływa na kreowanie wizerunku online oraz czym jakie znaczenie w tym procesie mają wizytówki Google.
Dlaczego Twoja firma musi znaleźć się w sieci?
Współcześnie strona internetowa jest absolutnym minimum dla osób pragnących rozwijać swoją działalność. Jednak jej stworzenie to jeszcze za mało, aby móc cieszyć się większą liczbą klientów oraz wzrostem zysków. Dzięki działaniom, składającym się na pozycjonowanie stron poznań, uzyskasz:
- łatwiejszy dostęp do informacji,
- przewagę wśród konkurencji,
- miano eksperta.
Google Moja Firma (GMB)
Jest to w pełni bezpłatne narzędzie, które pozwala stworzyć elektroniczną wizytówkę będącą znakiem rozpoznawczym firmy. Wizytówka służy do komunikacji z robotami wyszukiwarek oraz potencjalnymi klientami, dlatego tak ważne jest umieszczenie tam nazwy firmy, adresu, numeru telefonu, godzin otwarcia, zdjęć czy adresu strony internetowej.
Korzyści z posiadania wizytówki
- poszerzenie grona odbiorców,
- ułatwienie dostępu do oferty,
- dostępność 24/7 przez cały rok,
- budowanie zaufania i autorytetu w sieci,
- zwiększenie szans dotarcia do klientów przyjezdnych i turystów,
- zaoszczędzenie czasu.
Dodatkowe funkcje wizytówki
Wyszukiwarka pozwala również na wykorzystanie atrybutów do profilu firmy, dzięki którym możesz wpływać na poziom UX klientów. Ponadto Google w ostatnim czasie wprowadził możliwość obserwowania wizytówek przez odbiorców, dzięki czemu są oni na bieżąco z ofertą i nowościami. Za pośrednictwem e-wizytówki możesz linkować bezpośrednio do strony głównej. Wizytówka GMB jest również powiązana z Mapami Google, co jest szczególnie ważne pod kątem wyszukiwań „blisko mnie”.
Nie zapomnij o znaczeniu opinii i komentarzy. Są one brane pod uwagę w kontekście oceny E-A-T, czyli czynników związanych z eksperckością, autorytatywnością oraz zaufaniem. Komentarze i opinie to także wsparcie dla marketingu szeptanego, a dodatkowo dają one możliwość komunikacji między użytkownikami sieci.
Wykorzystaj pozycjonowanie wizytówek Google
Jeżeli planujesz stworzyć własną wizytówkę, nie musisz dysponować obszerną, specjalistyczną wiedzą w tym zakresie. Ważne jest, abyś kierował się wyznaczonymi poniżej wskazówkami. Pamiętaj, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie – zwłaszcza w sieci, gdzie tradycyjne sposoby komunikacji i dystrybucji treści się nie sprawdzają. Pozycjonowanie stron poznań, w tym wizytówek Google, sprawi, że będziesz bardziej dostępny dla potencjalnych klientów. Bądź bardziej dostępny dla klienta i łącz ze sobą dwa rodzaje biznesów – offline z online.